Terug
Gepubliceerd op 29/06/2021

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

do 29/04/2021 - 21:30 op digitale wijze met livestream
  • Openbaar

    • notulen

      • Goedkeuring notulen vorige zitting.

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Rudy Peeters, Peggy Lepage, Raadsleden
        Afwezig: Annie Berckmans, Raadslid
        aanleiding

        De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het verslag van de vorige zitting.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het verslag van de vorige zitting goed.

    • personeel

      • Aanpassing personeelskader en organogram

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Rudy Peeters, Peggy Lepage, Raadsleden
        Afwezig: Annie Berckmans, Raadslid
        aanleiding

        Het personeelskader en organogram dienen geactualiseerd te worden.

        feiten, context, argumentatie

        De gemeenteraad en de OCMW-raad hebben respectievelijk in zitting van 22 maart 2018 en 20 maart 2018 het geïntegreerd personeelskader gemeente-OCMW, samen met het aangepaste organogram en aangepaste visietekst goedgekeurd.

        Het is wenselijk om het personeelskader en organogram regelmatig te evalueren en bij te sturen.

        De voorgestelde wijzigingen zijn:

        • afdeling Personeel en Organisatie
          • er zijn momenteel 2 administratief medewerkers C1-3 voorzien voor de personeelsdienst (waarvan 1 met bevorderingsgraad hoofdmedewerker); het is aangewezen om één basisfunctie te veranderen naar een deskundige personeel B1-3, gezien de complexiteit en de digitalisering van HR binnen de eengemaakte organisatie gemeente en OCMW.
          • gezien het gebruik van de volledige 4 verdiepingen van het gemeentehuis, dient er een extra poetsmedewerker E1-3 voorzien te worden.
        • afdeling Financiën
          • naast de financieel directeur, zijn er op de afdeling 1 boekhouder-expert B4-5 en 3 administratief medewerkers C1-3; gezien de complexiteit en de digitalisering van de financiële processen binnen de eengemaakte organisatie gemeente en OCMW (en AGB), is het aangewezen om één administratieve functie te laten uitdoven en een extra deskundige financiën B1-3 aan te werven.
        • afdeling Burgerzaken
          • momenteel is er een afdelingshoofd op B1-3-niveau (met bevorderingsgraad B4-5), met 4 administratieve medewerkers C1-3 (met 1 bevorderingsgraad C4-5);gezien de complexiteit en de digitalisering van de processen binnen burgerzaken, is het aangewezen om één administratieve functie te laten uitdoven en een en de deskundigefunctie af te scheiden van de rol van afdelingshoofd, waarvoor er een vacature op A1-3 (A4-5) zal worden voorzien.
        • afdeling Vrije Tijd en lokale economie
          • geen aanpassingen
        • afdeling Grondgebiedzaken
          • gezien de vereiste deskundigheid van de administratief medewerker openbare werken, wordt hiervoor een bevorderingsgraad C4-5 voorzien
          • door de naderende pensionering van de werftoezichters C4-5, lijkt het aangewezen om deze functie toekomstgericht te voorzien op B1-3-niveau, als 4e deskundige OW, gezien het vergelijkbare profiel met de andere 3 collega's
          • Door de ontwikkelingen en uitdagingen binnen deze afdeling en materie, lijkt het aangewezen om deze op te splitsen in 2: enerzijds Omgeving (RO+milieu), anderzijds Openbare Ruimte (OW en mobiliteit, Patrimonium en erfgoed, Openbaar groen, Klimaat en duurzaamheid, GIS).
        • afdeling Interne en Sociale zaken
          • We voorzien 5 maatschappelijk werkers i.p.v. 4,5, opdat de 5e functie definitief kan opengesteld worden, in plaats van met tijdelijke vervangcontracten.
          • de conciërge voor de assistentiewoningen gaat op 1 mei 2021 met pensioen en wordt niet vervangen; deze functie wordt geschrapt uit het kader.
        • Gemeenteschool
          • geen aanpassingen
        • afdeling Integrale veiligheid
          • deze afdeling bestaat uit medewerkers die intergemeentelijk werken voor de Kastze-gemeenten, met name de coördinator integrale veiligheid/noodplanning, nu aangevuld met de coördinator bestuurlijke handhaving A1-3 en de preventiecoördinator B1-3.

        Voor de hele geïntegreerde organisatie (= gemeente + OCMW) voorzien we dus netto 3,1 bijkomende functies.

        Daarnaast worden er ook nog enkele interne bevorderingen voorzien.

        De indicatieve totaalkost van deze operatie komt neer op € 195,724,92/jaar (waarbij de raming gebaseerd is op gemiddelde anciënniteiten en geen rekening houdt met de in de tijd uitgestrekte uitvoering).

        Zodra de gemeenteraad dit aangepast personeelskader heeft goedgekeurd, zal de personeelsdienst – rekening houdende met een verspreide financiële impact – gefaseerd starten met de uitvoering.

        juridische overwegingen

        Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017

        adviezen en visum

        Het MAT heeft het aangepaste organogram, personeelskader en visietekst gunstig geadviseerd.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Christiana Willekens
        Onthouders: Karel Servranckx, Alen Cilic, Arlette Verboomen
        Resultaat: Met 17 stemmen voor, 3 onthoudingen
        besluit

        De OCMW-raad gaat akkoord met de voorgestelde aanpassingen aan het personeelskader en organogram.

    • secretariaat

      • Poolstok : Algemene vergadering 28 mei 2021 - Aanstelling vertegenwoordigers (effectief en plaatsvervangend).

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Rudy Peeters, Peggy Lepage, Raadsleden
        Afwezig: Annie Berckmans, Raadslid
        aanleiding

        Email van Poolstok van 22 maart 2021 waarin wordt meegedeeld dat de algemene vergadering van Poolstok plaats heeft op 28 mei 2021, om 11 uur.

        Gezien de huidige omstandigheden omtrent Covid-19 ziet Poolstok zich genoodzaakt om de algemene vergadering op een hybride wijze te organiseren, zijnde digitaal in combinatie met een beperkt aantal fysieke aanwezigen. Indien de omstandigheden dit vereisen, zal de algemene vergadering echter volledig digitaal plaatsvinden.

        feiten, context, argumentatie

        Vermits het OCMW-bestuur Steenokkerzeel vanaf 17 september 2020 pas aangesloten was bij Poolstok, dienen wij nog een vertegenwoordiger en/of een plaatsvervangend vertegenwoordiger aan te duiden voor de algemene vergadering van Poolstok.

        De vertegenwoordiger kan een mandataris zijn, maar dit is niet verplicht. De vertegenwoordiger kan de organisatie gedurende de gehele legislatuur vertegenwoordigen, maar kan ook jaarlijks, per vergadering aangeduid worden. Deelname aan de Algemene Vergadering wordt niet bezoldigd.

        Naast een vaste vertegenwoordiger kan er ook een plaatsvervangend vertegenwoordiger aanduid worden. De plaatsvervanger kan de vaste vertegenwoordiger steeds vervangen indien deze niet aanwezig zou kunnen zijn. Het aanstellen van een vaste plaatsvervanger is echter niet verplicht.
        Per vergadering kan een persoon gemandateerd worden om aan de vergadering deel te nemen ter vervanging van de vaste vertegenwoordiger. Hiertoe ontvangt de vaste vertegenwoordiger samen met de uitnodiging voor de Algemene Vergadering een volmachtformulier.

        De vertegenwoordigers van de gemeente mogen dezelfde persoon zijn als de vertegenwoordigers van het OCMW.

        juridische overwegingen

        In het OCMW-raadsbesluit van 17 september 2020 trad het OCMW Steenokkerzeel toe tot Poolstok voor ondersteuning inzake het P&O-beleid.

        Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder op artikel 77 en 78 inzake de bevoegdheid van de OCMW-raad.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit
        1. De vertegenwoordigers van de gemeente zullen ook de vertegenwoordigers van het OCMW zijn in de algemene vergadering van Poolstok, voor de duur van de huidige legislatuur, namelijk Geert Laureys wonenede Sint-Annastraat 2 te 1820 Steenokkerzeel, geert.laureys@steenokkerzeel.be, effectief vertegenwoordiger en  Kurt Ryon wonende Kortenbergsestssenweg 100 te 1820 Steenokkerzeel, kurt.ryon@steenokkerzeel.be, plaatsvervangend vertegenwoordiger. 
        2. Poolstok zal van dit besluit op de hoogte worden gebracht.
      • Haviland : Statutaire gewone algemene vergadering op 16 juni 2021.

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Rudy Peeters, Peggy Lepage, Raadsleden
        Afwezig: Annie Berckmans, Raadslid
        aanleiding

        Schrijven van Haviland van 5 maart 2021 en 2 april 2021, waarin wordt meegedeeld dat de statutaire gewone algemene vergadering van Haviland plaats heeft op woensdag 16 juni 2021 om 18u00, met volgende agenda :

        1. Hybride vorm van vergaderen AV dd. 16.06.2021: goedkeuring
        2. Notulen van de buitengewone algemene vergadering van 16 december 2020: goedkeuring. (een exemplaar van deze notulen werd per brief op 21 december 2020 aan de deelnemers bezorgd.)
        3. Verslag der activiteiten van het afgelopen boekjaar 2020.
        4. Jaarrekening 2020 met balans, resultatenrekening, sociale balans per 31.12.2020, het voorstel van bestemming van het resultaat en toelichting: goedkeuring (art. 41).
        5. Verslag van de raad van bestuur over het boekjaar afgesloten op 31.12.2020: goedkeuring (art. 41)
        6. Verslag van de commissaris over het boekjaar afgesloten op 31.12.2020: goedkeuring (art. 41)
        7. Bestuur: kwijting aan bestuurders,
                                           commissaris (art. 34)
        8. Vaststelling resultaatsbestemming (art. 41)
        9. Voorstel statutenwijzigingen: goedkeuring (art. 38)
        10. Verlenen volmacht aan notaris Frederika Lens om over te gaan tot de coördinatie van de statuten: goedkeuring (art. 38)
        11. Varia.

        Schrijven van Haviland van 5 maart 2021 waarin wordt meegedeeld de raad van bestuur van Haviland op 22 februari 2021 een ontwerp van statutenwijziging heeft goedgekeurd.

        Rekening houdend met de Coronacrisis en de meest recente richtlijnen van het Agentschap Binnenlands Bestuur, organiseert Haviland Intercommunale deze vergadering ONLINE via Teams met de mogelijkheid om ook fysiek aanwezig te zijn in de kantoren van Haviland - Brusselsesteenweg 617 te 1731 ZELLIK. (= hybride vorm van vergaderen)

        feiten, context, argumentatie

        Het OCMW van Steenokkerzeel is aangesloten bij de intercommunale Haviland die werd opgericht op 24 maart 1965 bij oprichtingsakte verschenen in de Bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 16 april 1965 onder het nummer 8226 en verlengd werd op 23 oktober 2019, verschenen in de bijlage tot het Belgisch Staatsblad van 21 november 2019 onder het nummer 19151652.

        Haviland is een dienstverlenende vereniging voor intergemeentelijk samenwerkingsverband voor de ruimtelijke ordening en de economische sociale expansie van het arrondissement Halle–Vilvoorde, die wordt beheerst door het Decreet Lokaal Bestuur.

        juridische overwegingen

        Het decreet lokaal bestuur,  in het bijzonder de artikelen 427,  432, 77 en 78.

        Het OCMW-raadsbesluit van 28 februari 2019 en 24 oktober 2019 betreffende de aanstelling van de  afgevaardigden voor de (buitengewone) algemene vergaderingen van Haviland voor de volledige legislatuur.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit
        1. Het voorstel van statutenwijziging van Haviland zoals werd aangenomen door de raad van bestuur op 22 februari 2021, wordt goedgekeurd.
        2. De agendapunten van de gewone algemene vergadering van Haviland van 16 juni 2021 worden goedgekeurd, en de aangestelde volmachtdragers, Bruno Peeters, effectief afgevaardigde, of Jan Van hoof, plaatsvervangend afgevaardigde, te mandateren om op de statutaire gewone algemene vergadering van Haviland van 16 juni 2021 en te handelen en te beslissen overeenkomstig de  onderhavige beslissing van de OCMW-raad.
        3. Haviland zal van dit besluit op de hoogte worden gebracht.
    • noodplanning

      • Kennisname besluit college van burgemeester en schepenen van 12 april 2021 betreffende de goedkeuring van het addendum, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Clémence Maes, Jan Van hoof, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Christiana Willekens, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Rudy Peeters, Peggy Lepage, Raadsleden
        Afwezig: Annie Berckmans, Raadslid
        aanleiding

        Nieuw besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.

        feiten, context, argumentatie

        In de  fase van de COVID-19-crisis waarin we ons momenteel bevinden,  is een cruciale rol weggelegd voor contactonderzoek en bronopsporing. 

        • Bij contactonderzoek wordt gezocht met wie een besmet iemand nauw contact heeft gehad. Hier is de snelheid van de contacttracing belangrijk.  Het is de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken die in contact zijn gekomen met besmette personen. Zij krijgen advies over hoe ze zich kunnen beschermen en welke maatregelen ze kunnen nemen om anderen te beschermen. Dat vermijdt een mogelijke (nieuwe) toename van het aantal patiënten.
        • Bij bronopsporing wordt gezocht van wie de besmette persoon zelf de besmetting heeft opgelopen. Bronopsporing heeft als voordeel dat heel gericht kan gezocht worden waar de besmettingen vandaan komen en de lokale besturen als beleidsmakers heel gericht maatregelen (preventie, sensibilisering, handhaving) kunnen nemen.

        Op 19 maart 2021 heeft de Vlaamse Regering de contouren voor preventie, sensibilisering, bronopsporing, quarantaine-coaching en lokaal contactonderzoek door lokale besturen na 31 maart 2021 uitgewerkt, met een bijhorende subsidie.

        Wat de aard van de engagementen betreft, kunnen lokale besturen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 kiezen tussen de volgende opties:

        • Optie 1: inzet in sensibilisering, preventie, bronopsporing en quarantainecoaching
        • Optie 2: inzet in sensibilisering, preventie, bronopsporing, quarantainecoaching én  aanvullend lokaal contactonderzoek.

        Ons bestuur heeft tijdens de zitting van het college van burgemeester en schepenen van 25 januari 2021, op basis van het BVR van 13 november 2020, een samenwerkingsovereenkomst voor optie 1 afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid. Ons bestuur wenst op basis van het BVR van 19 maart 2021 de overeenkomst voor optie 1 (sensibilisering, preventie, bronopsporing en quarantainecoaching) te verlengen voor de periode 1 april tot en met 30 juni 2021.

        De lokale besturen werken in al deze opdrachten ondersteunend en/of aanvullend op de werking van de COVID-19-teams binnen de zorgraden alsook op de werking van de centrale contactcenters. De gemeenten die inzetten op optie 1 (preventie, sensibilisering, bronopsporing, analyse van clusters, quarantaine-coaching en aandacht voor kwetsbare personen of groepen) krijgen een forfaitaire subsidie van 0,125 euro per inwoner per maand voor een periode van 1 april 2021 tot en met 30 juni 2021.

        Hiertoe wordt door de gemeente een addendum opgesteld met het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

        Het verder opnemen van deze engagementen geschiedt met inachtneming van de bescherming van de privacy van de burgers, zoals onder meer gewaarborgd door de algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De engagementen die de gemeente opneemt, doen geen afbreuk aan de engagementen die de gemeente in de bestrijding van de coronapandemie reeds opgenomen worden binnen de werking van de ELZ.  Integendeel, ze zijn bedoeld om deze werking nog te versterken.

        Artikel 191 van het Verdrag betreffende de Werking van de Europese Unie verankert het voorzorgsbeginsel in het kader van het beheer van internationale gezondheidscrisissen en van de actieve voorbereiding van zulke potentiële crisissen.  Dit beginsel houdt in dat, wanneer een ernstig risico hoogstwaarschijnlijk werkelijkheid zal worden, het aan de overheid is om dringende en voorlopige maatregelen te nemen.

        Gelet op de verder stijgende besmettingsgraad in Vlaanderen.

        Gelet op de dringende noodzakelijkheid, die niet toelaat te wachten tot de eerstvolgende gemeenteraad omwille van de noodzaak om engagementen onmiddellijk verder te kunnen opnemen. Dat de hoogdringendheid blijkt uit de epidemiologische resultaten voor Vlaanderen, die van dag op dag evolueren. Gelet op de voornoemde hoogdringendheid, neemt het college van burgemeester het besluit tot ondertekening van de voorliggende samenwerkingsovereenkomst en bijlagen. Zij doet dit onder voorbehoud van bekrachtiging van onderhavig besluit door de eerstvolgende gemeenteraad waarop dit dossier rechtsgeldig kan worden geagendeerd.

        Gelet op het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 12 april 2021 betreffende de goedkeuring van het addendum, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken

        Het Vast Bureau nam kennis van deze beslissing tijdens de zitting van 12 april 2021.

        juridische overwegingen
        • Besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.
        • Collegebesluit van 23 november 2020 betreffende de samenwerkingsovereenkomst ELZ BraViO met het oog op het ontvangen van subsidies in het kader van het Besluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van een subsidie aan de zorgraden om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de Covid-19-pandemie te versterken
        • Samenwerkingsovereenkomst ELZ BraViO van 25 november 2020 met het oog op het ontvangen van subsidies in het kader van het Besluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van een subsldie aan de zorgraden om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de Covid-lS-pandemie te versterken.
        • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 januari 2021 betreffende het besluit tot goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken
        • Besluit gemeenteraad van 25 februari 2021 inzake kennsiname en bekrachtiging van de beslissing die genomen is bij hoogdringendheid door het college in zitting van 25 januari 2021, namelijk de goedkeuring van deze samenwerkingsovereenkomst met bijlagen.
        • Besluit tot goedkeuring van het addendum, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken
        • Besluit college van burgemeester en schepenen van 12 april 2021 betreffende de goedkeuring van het addendum, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken
        besluit

        De OCMW-raad neemt kennis van het besluit van de gemeenteraad van 29 april 2021 betreffende de bekrachtiging van de goedkeuring van het addendum, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 19 maart 2021 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.

Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,

Heidi Abeloos
Algemeen directeur

Bruno Peeters
voorzitter