Terug
Gepubliceerd op 29/03/2021

Notulen  Raad voor maatschappelijk welzijn

do 25/02/2021 - 21:30 op digitale wijze met livestream
  • Openbaar

    • notulen

      • Goedkeuring notulen vorige zitting.

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Clémence Maes, Annie Berckmans, Christiana Willekens, Raadsleden
        aanleiding

        De raad voor maatschappelijk welzijn neemt kennis van het verslag van de vorige zitting.

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        De raad voor maatschappelijk welzijn keurt het verslag van de vorige zitting goed.

    • patrimonium

      • Verkoop percelen bouwgrond gelegen Oudstrijderslaan te Melsbroek. Online verkoop: behandeling uitgebracht bod LOT 1 en LOT 2+4

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Clémence Maes, Annie Berckmans, Christiana Willekens, Raadsleden
        aanleiding

        OCMW Steenokkerzeel is in het bezit van twee bouwgronden gelegen aan de Oudstrijderslaan te Steenokkerzeel. Zij heeft deze reeds twee maal aangeboden via openbare te koopstelling – 1-malig via de authentieke manier 1-malig via biddit. Er werd geen bod op gedaan tijdens deze tekoopstellingen.

        Vervolgens heeft het OCMW contact opgenomen met Covast – een immokantoor gespecialiseerd in het te koop aanbieden van eigendommen van openbare instellingen. Het OCMW ging hiermee akkoord. De gronden werden te koop aangeboden vanaf 10 juni 2020.

        Op 16/10/2020 was er nog steeds geen bod gedaan. Er waren wel enkele geïnteresseerden, maar zij vonden de vraagprijs te hoog.

        Daarom werd een herschatting uitgevoerd en werden de gronden vanaf 2 december 2020 aan verlaagde prijs terug online geplaatst.

        feiten, context, argumentatie

        Het Vast Bureau besliste op 26 oktober 2020:

        1. Het Vast Bureau neemt kennis van het resultaat van de tekoopstelling door Covast alsook het uitblijven van enige biedingen op 16 oktober 2020.

        2. Het Vast Bureau neemt kennis van de vraagprijs van schatter Patrick Peeters t.b.v. 350 euro (+btw).

        3. Het Vast Bureau gaat akkoord met een herschatting van de twee percelen door schatter Patrick Peeters. Daarna zullen de gronden opnieuw via Covast te koop aangeboden worden aan de nieuwe, marktconforme prijzen. 

         

        Landmeter Patrick Peeters bezorgde op 20 november 2020 zijn nieuw schattingsverslag met volgende prijzen voor de verschillende loten:

        - LOT 1: 172.000 euro 

        - LOT 2: 182.000 euro + LOT 4: 4.000 euro = 186.000 euro

         

        Het Vast Bureau besliste op 30 november 2020:

        1. Het Vast Bureau neemt kennis van het schattingsverslag van landmeter Patrick Peeters.

        2. Het Vast Bureau gaat akkoord met de verlenging van de tekoopstelling van de gronden via Covast. 

        3. Het Vast Bureau gaat akkoord met tekoopstelling aan de nieuwe prijzen, bepaald in het schattingsverslag, onder voorbehoud van goedkeuring van de verkoop door de Raad.

         

        De verkoop liep tot 29 januari 2021.

        Voor LOT 1 werd de vraagprijs geboden, namelijk 172.000 euro. (Dit bod werd uitgebracht op 14/12/2020. Normaal is dit bod 2 maand geldig dus tot 15/2/2021. Dit bod kan pas behandeld worden op de Raad op 25/2/2021. De bieders hebben hun bod dan ook verlengd tot 12/3/2021, zie bijlage)

        Voor LOT 2+4 werd net boven de vraagprijs geboden, namelijk 186.500 euro. 

        In bijlage de koopbeloftes voor de loten.

        juridische overwegingen

        De wet van 29 juli 1991 betreffende de uitdrukkelijke motiveringsplicht van bestuurshandelingen, en latere wijzigingen.
        Omzendbrief BB2010/02 van 12 februari 2010 in verband met de vervreemding van onroerende goederen door provincies, gemeenten, OCMW's en besturen van erkende erediensten - procedure.

        Het Bestuursdecreet van 7 december 2018.

        Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 326 tot en met 341 betreffende het bestuurlijk toezicht.

        Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 maart 2019, houdende vaststelling van het begrip “dagelijks bestuur” in overeenstemming met artikel 78 van het Decreet Lokaal Bestuur.

         

        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        1. De Raad neemt kennis van het resultaat van de tekoopstelling van LOT 1 door Covast. Het hoogste bod was de vraagprijs van 172.000 euro.

        2. De Raad gaat akkoord met het bod van 172.000 euro voor LOT 1. Hiermee eindigt ook de verdere online tekoopstelling van LOT 1.

        3. De Raad neemt kennis van het resultaat van de tekoopstelling van LOT 2+4 door Covast. Het hoogste bod was 186.500 euro.

        4. De Raad gaat akkoord met het bod van 186.500 euro voor LOT 2+4. Hiermee eindigt ook de verdere online tekoopstelling van LOT 2+4.

        5. Notaris Katrien Devijver wordt aangesteld als notaris voor de gemeente.

        6. De Raad machtigt Kurt Ryon en Heidi Abeloos voor het ondertekenen van de verkoopakte.

    • sociale dienst

      • budgetbeheer

        • Samenwerkingsovereenkomst BIZ Halle-Vilvoorde

          Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
          Kurt Ryon, Burgemeester
          Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
          Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Raadsleden
          Heidi Abeloos, Algemeen directeur
          Verontschuldigd: Clémence Maes, Annie Berckmans, Christiana Willekens, Raadsleden
          aanleiding

          BudgetInZicht Halle-Vilvoorde is een regionaal samenwerkingsverband tussen CAW Halle-Vilvoorde, de 36 OCMW’s uit de regio Halle-Vilvoorde en de vereniging waar armen het woord nemen ‘Open Armen vzw’.

          Sinds de oprichting van de eerstelijnszone BraVio wordt er door deze zone één vertegenwoordiger aangeduid die dan deelneemt aan de vergaderingen.  In het bestuur van deze BudgetInZicht nemen nog vertegenwoordigers van 6 andere eerstelijnszones deel.  Vroeger kon elk OCMW apart aan deze vergaderingen deelnemen.

          De dienst BudgetInZicht verzoekt de OCMW’s een samenwerkingsovereenkomst hiervoor te ondertekenen.

          feiten, context, argumentatie

          De BudgetInZicht (BIZ)-samenwerkingsverbanden zijn opgericht in 2011. Het zijn 11 regionale samenwerkingsverbanden van OCMW’s, OCMW-verenigingen en verenigingen waar armen het woord nemen. Zij vallen onder de budgethouderschap van de CAW’s die worden gesubsidieerd door de Vlaamse Overheid.  Voor BudgetInZicht Halle-Vilvoorde is dit het CAW-Halle-Vilvoorde.  Deze laatste krijgt voor BIZ Halle-Vilvoorde subsidies.

          Het BIZ werkt aan kwaliteitsvolle schuldhulpverlening, lerende netwerken en preventie. Zij willen bouwen aan een integraal en preventief schuldhulpverleningsbeleid. In verschillende regio’s werken ook, naast bovengenoemde partners, meerdere diverse organisaties mee. Elk BIZ-samenwerkingsverband legt zijn eigen klemtonen en zet in op eigen noden.

          Het educatief aanbod vanuit BIZ Halle-Vilvoorde, nl. budgetspelen naar jongeren toe, groepswerking rond budgetteren voor financieel kwetsbare cliënten, infomomenten zowel naar cliënteel als hulpverleners zijn vaste waarde in de regio.

          Daarnaast blijft BIZ investeren in innovatie om de vinger aan de pols te houden rond nieuwe tendensen, thema’s en doelgroepen m.b.t. schuldpreventie. Zo werd er in 2018 een reeks educatieve video’s rond budgetteren gelanceerd en werd er geïnvesteerd in een interactieve budgetbeurs en bijhorende budgetapp WAKOSTA?! i.s.m. de andere BIZ-regio’s, SAM vzw en Wikifin.

          In bijgevoegde samenwerkingsovereenkomst worden de volgende doelstellingen, werkwijze en algemeen aanbod opgenomen :

          * Preventie-initiatieven en nazorg:

          - sensibilisering brede bevolking rond schuldpreventie

          - financiële educatie kinderen

          - financiële educatie jongeren en jongvolwassenen

          - groepswerking voor financiële kwetsbare personen

          - afbouw en nazorg

          - ruimte voor innovatie

          * Initiatieven ter ondersteuning van toegankelijke, cliëntgerichte en integrale budget- en schuldhulpverlening:

          - thematische infosessies aan hulpverleners in de (schuld)hulpverlening en cliënteel

          - jaarlijks BIZ-trefmoment

          - ruimte voor innovatie

          In het verleden werd er officieus samengewerkt met alle partners. Met de nieuwe samenwerking met verschillende partners en met de eerstelijnszones wordt er gevraagd deze samenwerking te officialiseren.

          Het vast bureau ging in de zitting van 1 februari 2021 reeds principieel akkoord met deze samenwerkingsovereenkomst.

          juridische overwegingen

          Het decreet van 9 februari 2018 over het lokaal sociaal beleid.

          Besluit van de Vlaamse Regering van 31 januari 2014 over de regionale samenwerkingsverbanden rond schuldpreventie.

          Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen

          Publieke stemming
          Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Heidi Abeloos
          Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen
          Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
          besluit

          De samenwerkingsovereenkomst tussen het OCMW-Steenokkerzeel en BudgetInZicht (BIZ) Halle-Vilvoorde wordt goedgekeurd.

    • noodplanning

      • Besluit tot goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken

        Aanwezig: Bruno Peeters, voorzitter
        Kurt Ryon, Burgemeester
        Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, leden Vast Bureau
        Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Raadsleden
        Heidi Abeloos, Algemeen directeur
        Verontschuldigd: Clémence Maes, Annie Berckmans, Christiana Willekens, Raadsleden
        aanleiding

        In de  fase van de COVID-19-crisis waarin we ons momenteel bevinden,  is een cruciale rol weggelegd voor contactonderzoek en bronopsporing. 

        • Bij contactonderzoek wordt gezocht met wie een besmet iemand nauw contact heeft gehad. Hier is de snelheid van de contacttracing belangrijk.  Het is de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te bereiken die in contact zijn gekomen met besmette personen. Zij krijgen advies over hoe ze zich kunnen beschermen en welke maatregelen ze kunnen nemen om anderen te beschermen. Dat vermijdt een mogelijke (nieuwe) toename van het aantal patiënten.
        • Bij bronopsporing wordt gezocht van wie de besmette persoon zelf de besmetting heeft opgelopen. Bronopsporing heeft als voordeel dat heel gericht kan gezocht worden waar de besmettingen vandaan komen en de lokale besturen als beleidsmakers heel gericht maatregelen (preventie, sensiblisering, handhaving) kunnen nemen.

        Ter ondersteuning van de centrale contactopsporing heeft de Vlaamse Regering op 16 oktober 2020 de lokale besturen gemobiliseerd om complementair in te zetten op preventie, sensibilisering, bronopsporing, quarantaine-coaching en lokaal contactonderzoek.

        feiten, context, argumentatie

        De contouren werden verder uitgewerkt in het Besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.

        Wat de aard van de engagementen betreft, kunnen lokale besturen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 kiezen tussen de volgende opties:

        • Optie 1: inzet in sensibilisering, preventie, bronopsporing en quarantainecoaching
        • Optie 2: inzet in sensibilisering, preventie, bronopsporing, quarantainecoaching én  aanvullend lokaal contactonderzoek.

        De lokale besturen werken in al deze opdrachten ondersteunend en/of aanvullend op de werking van de COVID-19-teams binnen de zorgraden alsook op de werking van de centrale contactcenters. 

        De lokale besturen worden gesubsidieerd voor het opnemen van complementaire engagementen als volgt :

        • de gemeenten die inzetten op optie 1 (preventie, sensibilisering, bronopsporing, analyse van clusters, quarantaine-coaching en aandacht voor kwetsbare personen of groepen) krijgen een forfaitaire subsidie van 0,125 euro per inwoner per maand voor maximum 5 maanden (ten vroegste start op 1 november 2020 – uiterlijk tot 31 maart 2021);
        • de gemeenten die inzetten op optie 2 (voorgaande engagementen optie 1 + aanvullend lokaal contactonderzoek) krijgen voorgaande forfaitaire subsidie en daarnaast nog een variabele subsidie van 100 euro per afgehandeld ticket/werkorder van een nieuwe indexpatiënt, inclusief de werkorders/tickets van een evenwaardig aantal hoog risicocontacten.
        • Periode : ten vroegste vanaf 1 november 2020 tot uiterlijk 31 maart 2021.

        De gemeente wil, na overleg met alle betrokken diensten, complementair inzetten op optie 1.

        Hiertoe wordt door de gemeente een samenwerkingsovereenkomst opgesteld met het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid.

        Bij deze samenwerkingsovereenkomst worden volgende documenten als bijlage gevoegd :

        -        Afsprakennota waarin de gemeente, in overleg met de COVID-19-teams haar engagementen die zij in het kader van de samenwerkingsovereenkomst zal uitvoeren,  concreet omschrijft;

        -        De nodige verwerkersovereenkomst(en) zoals voorzien op www.vlaanderenhelpt.be;

        -        De contactlijsten m.h.o. op het aanvragen van de nodige accounts op deze engagementen te kunnen uitvoeren;

        -        In voorkomend geval, de nodige protocollen zoals voorzien op www.vlaanderenhelpt.be.

        Het opnemen van deze engagementen geschiedt met inachtneming van de bescherming van de privacy van de burgers, zoals onder meer gewaarborgd door de algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

        De gemeente zorgt voor de nodige capaciteit en middelen om dit engagement kwaliteitsvol op te nemen. 

        De engagementen die de gemeente opneemt, doen geen afbreuk aan de engagementen die de gemeente in de bestrijding van de coronapandemie reeds opgenomen worden binnen de werking van de ELZ.  Integendeel, ze zijn bedoeld om deze werking nog te versterken.

        Het vast bureau heeft in zitting van 25 janauri 2021 kennis genomen van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken. Tevens heeft het vast bureau in dezelfde zitting kennis genomen van de samenwerkingsovereenkomst met bijlagen die werd goedgekeurd bij hoogdringengdheid door het college van burgemeester en schepenen tijdens de zitting van 25 januari 2021 en die voorgelegd zal worden aan de gemeenteraad ter bekrachtiging. Tot slot heeft het vast bureau tijdens deze zitting bijlage 4 principieel goedgekeurd van de samenwerkingsovereenkomst, het 'Protocol voor de elektronische mededeling van persoonsgegevens van het agentschap zorg en gezondheid (AZG) naar de gemeente Steenokkerzeel en OCMW Steenokkerzeel in het kader van de verwerking van persoonsgegevens door de lokale besturen met het oog op het nemen van verdere maatregelen ter bestrijding van de COVID-19-pandemie'.

        juridische overwegingen
        • Besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.
        • Collegebesluit van 23 november 2020 betreffende de samenwerkingsovereenkomst ELZ BraViO met het oog op het ontvangen van subsidies in het kader van het Besluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van een subsidie aan de zorgraden om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de Covid-19-pandemie te versterken
        • Samenwerkingsovereenkomst ELZ BraViO van 25 november 2020 met het oog op het ontvangen van subsidies in het kader van het Besluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van een subsldie aan de zorgraden om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de Covid-lS-pandemie te versterken.
        • Besluit van het college van burgemeester en schepenen van 25 januari 2021 betreffende het besluit tot goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst, afgesloten met het Agentschap Zorg en Gezondheid houdende het opnemen van complementaire engagementen in het kader van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken
        adviezen en visum
        • Het advies vanKristof Juchtmans, DPO voor gemeente en OCMW Steenokkerzeel, van 18 janauri 2021.
        • De bespreking tussen de gemeenten van ELZ BraViO van 21 januari 2021.
        • Artikel 191 van het Verdrag betreffende de Werking van de Europese Unie verankert het voorzorgsbeginsel in het kader van het beheer van internationale gezondheidscrisissen en van de actieve voorbereiding van zulke potentiële crisissen.  Dit beginsel houdt in dat, wanneer een ernstig risico hoogstwaarschijnlijk werkelijkheid zal worden, het aan de overheid is om dringende en voorlopige maatregelen te nemen. Gelet op de oproep van de Vlaamse Regering van 16 oktober 2020, verankerd in het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken, aan alle Vlaamse gemeenten om aanvullend en ondersteunend aan de reeds bestaande initiatieven bijkomende engagementen op te nemen in deze strijd. Gelet op de stijgende besmettingsgraad in Vlaanderen. De complementaire engagementen worden opgenomen in het kader van de bestrijding van de COVID-19-pandemie, meer in het bijzonder in het kader van het verder beheersen van de tweede golf en het proberen vermijden van een derde golf. Een en ander vergt dat de gemeente zo snel mogelijk met haar engagementen kan opstarten, zodat geen kostbare tijd verloren gaat. Om te kunnen op opstarten is de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst met bijlagen vereist.  Op basis daarvan ontvangt de gemeente tevens de nodige accounts voor van de verschillende platformen. De nodige stukken hiertoe werden sedert 7 december 2020 door de Vlaamse overheid ter beschikking gesteld, zodat vanuit de gemeenten niet vroeger kon worden geagendeerd/gereageerd. Gelet op de dringende noodzakelijkheid, die niet toelaat te wachten tot de eerstvolgende gemeenteraad omwille van de noodzaak om engagementen onmiddellijk te kunnen opnemen. Dat de hoogdringendheid blijkt uit de epidemiologische resultaten voor Vlaanderen, die van dag op dag evolueren. Gelet op de voornoemde hoogdringendheid, neemt het college van burgemeester het besluit tot ondertekening van de voorliggende samenwerkingsovereenkomst en bijlagen. Zij doet dit onder voorbehoud van bekrachtiging van onderhavig besluit door de eerstvolgende gemeenteraad waarop dit dossier rechtsgeldig kan worden geagendeerd.
        Publieke stemming
        Aanwezig: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen, Heidi Abeloos
        Voorstanders: Bruno Peeters, Kurt Ryon, Wim Mombaerts, Jelle Mombaerts, Geert Laureys, Marleen Ral, Liesbeth Degrève, Karel Servranckx, Jan Van hoof, Rudy Peeters, Gilbert Jaspers, Hannelore Velaerts, Sandra Ceuleers, Werner Vanderborght, Peggy Lepage, Ann Goovaerts, Alen Cilic, Yvette Van Daele, Griet Deroover, Arlette Verboomen
        Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.
        besluit

        1. De OCMW-raad neemt kennis van het besluit van de Vlaamse Regering van 13 november 2020 tot toekenning van een subsidie aan de lokale besturen om de contact- en bronopsporing ter bestrijding van de COVID-19-pandemie te versterken.

        2. De OCMW-raad neemt kennis van de samenwerkingsovereenkomst met bijlagen die werd goedgekeurd bij hoogdringendheid door het college van burgemeester en schepenen tijdens de zitting van 25 januari 2021 en die voorgelegd zal worden aan de gemeenteraad ter bekrachtiging.

        3. De OCMW-raad keurt bijlage 4 van de samenwerkingsovereenkomst goed, het 'Protocol voor de elektronische mededeling van persoonsgegevens van het agentschap zorg en gezondheid (AZG) naar de gemeente Steenokkerzeel en OCMW Steenokkerzeel in het kader van de verwerking van persoonsgegevens door de lokale besturen met het oog op het nemen van verdere maatregelen ter bestrijding van de COVID-19-pandemie'.

         

         

Namens Raad voor maatschappelijk welzijn,

Heidi Abeloos
Algemeen directeur

Bruno Peeters
voorzitter